גנץ מתקפל: לא נציב מועמד לוועדה לבחירת שופטים

    איתי גדסי No Comments on גנץ מתקפל: לא נציב מועמד לוועדה לבחירת שופטים

    יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קורא להעמיד מועמדת מוסכמת אחת של האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים: "לא אציג מועמד – קורא ללפיד ומיכאלי לא לסכן את הדמוקרטיה בשביל משחקי אגו וחשבונות פוליטיים"

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    14:42
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on שנה שלישית ברציפות למיזם "כל דכפין" של 'לב נעמי'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא מוותר על הצבת מועמד מטעמו לוועדה לבחירת שופטים וקורא לחברי האופוזיציה להציב מועמדת מוסכמת.

    "זה לא הזמן לחשבונות פוליטיים ולמאבקי אגו", כתב גנץ. "מרגע שבקואליציה העמידו יותר ממועמד אחד, שאלת ההתאמה של המועמד מטעם האופוזיציה חשובה, אך חשובה פחות מעצם היבחרותו. לכן, מתוך אחריות לאומית, החלטתי שסיעת המחנה הממלכתי לא תעמיד מועמד לוועדה לבחירת שופטים. ההחלטה הזו, אינה אומרת שהמועמדים שיש למחנה הממלכתי להציע פחות מתאימים – להפך. ההחלטה לא אומרת שהמועמד או המועמדת שלנו לא יכלו לנצח – להפך.
    היא אומרת שאסור לקחת סיכון על חשבון מדינת ישראל".

    גנץ הוסיף: "אני, שעשרות פעמים בחיי סיכנתי את חיי למען המדינה, גם תחת אש, אומר הבוקר לחבריי באופוזיציה – את הסיכון הזה לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית יש רק דרך אחת למנוע. לשים מועמדת אחת. לשים את ישראל לפני הכל. בכוונתי לעשות כל מה שאוכל בכדי שכך יקרה. אני קורא לשתי המועמדות, שתיהן ראויות, ולשני ראשי המפלגות הנוספים – יאיר לפיד ומרב מיכאלי, להגיע להסכמה ביניהם ולעבוד כאגרוף אחד בכדי שהמועמדת שנעמיד כאופוזיציה תיבחר".

    יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי הגיבה: "לוועדה הזאת צריכה להגיע המועמדת המתאימה ביותר, אבל בשעה שהקואליציה מעמידה מספר מועמדים לבחירה, ולא אחד, אסור לנו לסכן את האפשרות לנציגות אופוזיציה בוועדה ועל כן החלטנו על הסרת מועמדותה של ח״כ אפרת רייטן".

    ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב כי הוא מודה לגנץ ולמיכאלי על "שיתוף הפעולה והאחריות בהחלטה לפעול יחד בבחירת מועמדת האופוזיציה לוועדה למינוי שופטים. נמשיך להיאבק בחזית אחת להגנת הדמוקרטיה ולשמירה על עצמאות מערכת המשפט".



    0 תגובות